Tuesday, February 21, 2012

Saori's swimming class

今日はサオリの通うスイミングクラスの日。
パパがお休みだったので、一緒にクラスに行きました。

Today is Saori's swimming class day.
Daddy had a day off, so we all went to the class together.



前半はママがレッスンに一緒についていました。
音楽に合わせてここからジャンプしてプールに入ります!

I was with Saori for the first half of the class. 
Babies lines up and jump in the water!

後半パパと交代。
トラさんは初めての参加です。
サオリとっても嬉しそう~!!!

First half went by so quickly, and I switched with daddy. 
It was Travis's first time to come to the class, 
and he seemed to enjoy the class much.
Saori was so happy with her daddy!!!


大きな輪になってみんなでお歌とダンス。
パパさんの参加もちらほら。

Made a big circle, and sang many kids songs. 
There were some other dads too. 


最後に、頭までざぶーっと水に入ります。
Before the end of the lesson, babies go under the water.



行けー!さおり! 
Go! Saori!



ザバーっと上がりました!
何が起こったのかちょっとよくわかっていないよう。
でも泣かないでよくできました~。
Good job! 


「目に水が入ったよぉ~。」
"Water got in my eyes." 

そして最後にまたお歌とダンスをして終了でした。
毎回本当にあっという間に終わってしまいますが、すごく楽しいです!

It was so nice to watch them swim and have fun!

でもクラス後のロッカールームでは
ママたちがベビーたちのお着替えと自分たちの着替えで
毎回悪戦苦闘しています(笑)

However, every after the class, all the moms are having a hard time dressing babies. And they also have to dress themselves! 

4 comments:

かの said...

ゆり~ベビースイミング楽しそうだね。確かに、着替え大忙しだよね(笑)
さおりちゃん、顔全部水の中に入っても泣かないの、すごい!!
ゆりとさおりちゃん赤い水着おそろいっぽい♪

Yuri said...

>かの
ベビースイミングとっても楽しいよ!このままずっと続けてもいいかも~と思ってます。さおりも含め、水の中に入っても泣かない赤ちゃんがほとんどだったよ!私もサオリも水着が赤でお揃いみたいになりました~♪

Peggy said...

The swimming pictures are so cute! Travis looks like he is having fun with his baby girl.

Yuri said...

>Peggy,

Thank you for your comment!
Travis usually cannot come to the class, so he really had a great time swimming with Saori:)