Saturday, March 3, 2012

ひな祭り

今日は3月3日、ひな祭りの日。サオリにとっては記念すべき初節句でした!

March 3rd is Girls Day (also known as the doll festival) in Japan, and it was Saori's first Girl's Day to celebrate!

この日、サオリは生まれて初めてお着物を着ました。
頭にはリボンも♪
On this day, Saori wore her own kimono for the first time.
She also got a little bow on her head!

私のお雛様は今はサオリのもの。
わざわざ送ってくれた両親に心から感謝です。
This set of dolls used to be mine, but now this is Saori's.
Appreciate my parents who shipped it to us all the way from Japan!


ひな祭りなのでちらしずしをケーキ風にしてみました!
I made sushi cake for the party.

こちらも両親が送ってくれた雛あられとお菓子。
These are sweets for Girls Day which were also sent from my parents.

叔父さん&叔母さんたちを招待してみんなで美味しくランチを頂きました。
We invited uncles and aunt for this party, and we all had a great time.



サオリがここまで無事に大きく育ってくれたことに感謝です。これからもスクスクと健康に育ってくれますように。。。!

I feel fortunate that Saori has grown so much without having any sickness so far. I really hope that Saori will continue to grow healthy!


No comments: