Wednesday, March 21, 2012

シカゴにも桜の木がありました!


満開でキレイだったよ~。
感激しました!!!
日本の桜が恋しくなりました。

場所は大阪ガーデン。
サイエンスミュージアムのすぐそばです。


いたるところにキレイな花が咲いていてとても美しい
日本庭園でした。今の季節が最高です!

日本もそろそろお花見の季節かな?
日本の皆さんこれから桜の季節を楽しんでください♪

I went to see beautiful cherry blossoms in Osaka garden. It's located south part of Chicago, and very close from Science and Industry Museum. 

There are only 5 or 6 cherry trees there, but I was so fascinated by the beauty of cherry blossoms.  It reminded me of my home, Japan. 
I used to enjoy ohanami party with my friends every year, so I really miss that. 

I would love to be back home during cherry blossom season, and I want Saori to enjoy ohanami with Saori someday! 

2 comments:

KANO said...

桜キレイだね!
シカゴにも桜の木があるんだね。満開ってことは、暖かいのかな。
東京は、桜、今年はまだ咲いていないよ、咲いたら私もお花見行きたいな~。

Yuri said...

>KANO
小さい桜の木で何の種類かわからないんだけど、すごくきれいで感激したよ~。見ごろの時に行けてよかった!シカゴは例年よりもずっと暖かくてとてもよい気候だよ。
東京の桜はいつごろさくかね。楽しみだね!!!はなちゃんと一緒にお花見楽しんでね☆