Sunday, March 18, 2012

Magnolia

今年も我が家の前にあるモクレンの花が咲きました!

去年は4月下旬に花が咲いたのに
今年はこの暖かいお天気のせいか1カ月も早く咲いてます。
もうすでに満開で、とても美しい限りです。
毎日窓の外を見るのが楽しい今日この頃。
サオリも毎日見て花を指差して喜んでます。

窓からこんな感じで見えます↓


日本はもうそろそろ桜が咲くころかな。
桜もみたいな~。お花見が恋しい。
でも私は毎年モクレンでお花見気分です。

お花がたくさん咲くこの季節が一年で一番大好きな季節です。
ずっとこんな素敵な季節が続かないかなぁ~。



The magnolia tree in front of our place has beautiful flowers now! It's in full bloom and it's so gorgeous. I really hope flowers stay for a long time!!!

Last year, I remember seeing the flowers blooming late April, but because of this warm weather, flowers started blooming more than 1 month earlier this year!  

We enjoy watching the flowers from our windows every day. Saori points out the flowers and seems very happy:) 

This is my favorite season of the year. Hope spring stays long! 


No comments: